فیل‌نامه
تجسمی, نمایشگاه, هنرمند

مثل زندگی

 

نازیلا مقدم از جمله هنرمندانی است که طی سالها فعالیت هنری خود مسیر شخصی اش را دنبال می کند . نمایشگاه اخیرش در گالری هور با یک هایکو آغاز می شود . طبیعت در آثار او چه در گذشته و چه در نمایشگاه فعلی نقش پررنگی ایفا می کند .

تصویری ظریف از یکپارچگی شئ ، فضا و هنرمند. او انتخاب گل های وحشی را به عنوان موضوع نقاشی هایش مرتبط با دوران کودکی خود می داند،زمانی که علاقه مند به دسته کردن وتماشای ظرایف آنها بوده است. به گفته او،گل ها در هر وضعیتی روال طبیعی خود را طی می کنند و نمادی از زندگی هستند که از پس هر تاریکی و پیچیدگی گویی نورامیدی متبلور می شود .در هر فضایی به رشد و زندگی ادامه می دهند .از نظراو نقاشی طی یک مسیر است و پروسه انجام هر نقاشی مانند زندگی خوب پیش می رود و جایی گره هایی پیش می اید که انسان را ناتوان و مستاصل می کند اما از پس آن سوسوی نور امیدی وجود دارد .نازیلا مقدم نقاشی و زندگی را از هم جدا نمی داند،در هم تنیده و مانوس اند ،هر آن مارا به چالش می کشند و از درون خود زندگی جدیدیی را می آفرینند.

رنگها وترکیب بندی  تاکید بر نقطه مشخصی ندارند وپیروزمندانه انچه بیشتر به چشم خوش آمده است را به جریان سیال دیدن اضافه می کنند.فرم هرشاخه وحالت هر برگ  مختص همان لحظه است و در زمانی دیگر ما را به سمت اثری دیگر می کشاند.

تاکید اوبرطراحی و مواجه مستقیم با سوژه اش ما را به آرامی با نگاه او آشنا می کند.بنشین و تماشایم کن!

این نمایشگاه تا ۲۵ شهریور در گالری هور برقرار است.

مطالب مرتبط

نمایش هنر خیابانی در فرانسه

دبیر تحریریه
3 سال قبل

چرا عکس‌های کیارستمی معروف شدند؟

دبیر تحریریه
6 ماه قبل

ناگفته‌هایی از نبوغ بی‌پایان داوینچی

دبیر تحریریه
1 سال قبل
خروج از نسخه موبایل